Loading...

Trender innen kundeervervelse

Ekspertperspektiv: Hvordan kan virksomheter håndtere de største utfordringene de står overfor gjennom hele livssyklusen, de neste fire årene?

Fernando Sanchez fra Experians globale konsulenttjenester kommer med sitt syn på de tre største utfordringene som har blitt fremhevet av virksomheter innen området kundeervervelse frem mot år 2020. Hvis du vil lese hele rapporten, som analyserte svar fra 255 viktige beslutningstakere fra 195 organisasjoner innen telekom og økonomi i åtte regioner i EMEA, kan du klikke her.

De største utfordringene innen kundeervervelse:

  • Hvordan forbedre den totale kundeopplevelsen ved bruk av kredittsøknader
  • Behandle mange kredittsøknader
  • Skaffe seg de rette kundene

Hva er ditt syn på de største utfordringene som virksomhetene har fremhevet?

Det er ingen overraskelse at den totale kundeopplevelsen er den største utfordringen som er fremhevet i forbindelse med kundeervervelse. Behandlingen av kundeervervelser gir et førsteinntrykk som skaper grunnlaget for å etablere sterke forhold når du skal begynne å levere det du har lovet.

De nye preferansene til dagens informerte kunder gir lite rom for prosesser som ikke er optimaliserte for kundeopplevelsen. Ber du om for mange dokumenter, risikerer du å miste en potensiell kunde som du har jobbet hardt for å tiltrekke deg.

Det å tilby en konsekvent opplevelse blir mer utfordrende når du må håndtere store mengder innhold via flere kanaler.

Den tredje store utfordringen, det å skaffe seg de rette kundene, er det som gjør prosessen kompleks. Denne kompleksiteten fortsetter å øke som følge av mer tilgjengelige data, flere kanaler og viktigheten av å overholde regelverk.

Det å skaffe seg de rette kundene er også tett knyttet til kundeopplevelsen, og dette krever en god balanse.

Hvordan kan virksomhetene løse disse utfordringene?

Automatiserte prosesser er avgjørende for å løse de tre største utfordringene. Den riktige teknologien må integrere flere datakilder og muliggjøre en sømløs levering av prosessen.

Det å kombinere anerkjente administrasjonsfaktorer (for eksempel forbedrede tilbud, risikojustert tilbakebetalingsbeslutninger eller prissetting) med nyskapende analytiske teknikker gjør det mulig å ta de beste avgjørelsene.

Denne kombinasjonen gjør kundeervervelser til en sentral mulighet for å forbedre lønnsomhetsprofilen til kundene og maksimere kundeopplevelsen.