Loading...

Er din bedrift forberedt på nordmenns digitale krav?

Norske forbrukere er utålmodige, og unødvendige vanskeligheter eller stoppesteder i den digitale kundereisen har en høy pris. Den digitale tidsalderen stiller også nye krav til kundeopplevelse. Raske og sikre systemer med adgang til mange kanaler gir deg ikke lenger et konkurransefortrinn, men er i større grad normalen blant bedrifter i Norge.

Mere enn 70 prosent av alle bedriftsledere har mistet kunder som følge av problemer i den digitale kundereisen. En del av disse utfordringene oppstår som følge av regulatoriske krav til blant annet kontroll av kunders identitet.

Men avviste transaksjoner fører ikke bare til tapt omsetning. Det fører også til langsiktig tap av kunder.

En god kundeopplevelse krever bruk av digitale analyseverktøy

En god kundeopplevelse avhenger av en rekke parametere, blant annet bruk av digitale analyseverktøy, big data og integrasjon med andre plattformer. Nøkkelen til å differensiere seg i forhold til konkurrentene er å kombinere digital onboarding med riktig beslutningsplattform, så bedriften ikke avviser flere kunder enn nødvendig.

Det er ikke lenger nok å kun optimalisere brukeropplevelsen. Effektive back-office systemer, der bedrifter i sanntid kan verifisere kundens identitet, betalingsopplysninger og ikke minst betalingsevne får en stadig større betydning for kundeopplevelsen. Experians nylanserte SaaS-platftorm, InStrategy, kombinerer analyse av en rekke data, og gir overblikk og bedre beslutningsgrunnlag for å gi en enda bedre kundeopplevelse.

InStrategy er en annen innovativ tjeneste fra Experian. InStrategy automatiserer kredittbeslutninger og gir konsekvente kredittanbefalinger i sanntid. Dette reduserer risiko og gjør det mulig for bedrifter å redusere omkostninger ved å automatisere kredittbeslutninger som muliggjør behandling av flere søknader enn med en manuell prosess. Dette vil også forbedre den totale kundeopplevelsen gjennom raskere og konsekvente kredittanbefalinger.

Experians mulighet til å optimere den digitale kundereisen og imøtekomme krav bygger på avanserte analysemodeller og levering av data i sanntid. Formålet er alltid å redusere unødvendige problemer i kundereisen, uten noen gang å kompromisse på regulatoriske krav eller datasikkerhet.