Kundeservice for privatpersoner

Ofte stilte spørsmål

Selvbetjening - Min Experian

Det eneste du trenger er din BankID

Registrer din bruker, og håndter det meste selv.

Vi hjelper deg gjerne

Kontakt oss: 815 55 420

Ring til oss

Åpningstider:
mandag-fredag
kl. 9-11 og 12-13 

Kontaktform

 

 

Har du mottatt et gjenpartsbrev?

Hver gang det blir foretatt en kredittvurdering av en privatperson, blir det automatisk sendt ut et gjenpartsbrev til omspurte. Brevet inneholder informasjon om hvem som har foretatt kredittvurderingen, kontaktinformasjon til den av Experians kunder som har foretatt søket, samt kopi av de opplysningene som er utlevert.

Alle foretak som har inngått en avtale med Experian, kan søke etter informasjon i våre databaser til bruk i sin kredittvurdering. Når det gjelder søk på privatpersoner, skal det ligge et saklig begrunnet behov til grunne for søket. Det betyr at det foretaket som søker etter informasjon om deg, skal ha et reelt behov for å vite noe mer om din økonomiske situasjon. Dette kan for eksempel være dersom du søker om lån, kreditt, forsikring, mobiltelefon, ulike typer kort eller skal inngå avtaler om avbetaling.

Dersom du vil vite hvorfor nettopp dette firmaet har foretatt et søk på deg, må du kontakte foretaket direkte. Kontaktinformasjon finner du i gjenpartsbrevet.

  • © Experian 2017. Alle rettigheter.