Experian på innovasjonstoppen

10-09-2015

Experian er ranket som Europas mest innovative selskap i bransjekategorien analyse- og forskning, i følge magasinet Forbes.

- Jeg er stolt av at selskapet får anerkjennelse for å være innovative. Vi arbeider hele tiden med å forbedre oss, og markedet vil få se flere lanseringer og utviklingsprosjekter fra oss i nær fremtid. Vi jobber for at vår teknologi og våre analyser skal gjøre en forskjell for forbrukere og selskaper rundt om i verden – også her i Norge, sier Frode Berg, administrerende direktør i Experian Norge.

Forbes magasin plukker hvert år ut verdens 100 mest innovative selskaper. På topp av listen , uavhengig av bransjekategori,  finner vi Tesla Motors. Globale giganter som Amazon, Netflix og Visa er også med blant verdens 100 mest innovative selskaper som Forbes har plukket ut. Experian er kårets til Europas mest innovative selskap innen sin bransjekategori, og totalt nummer 88 på den bransjeuavhengige listen. Selskapet er med på topp 100-listen for andre året på rad.

- Selv om vi i Norge representerer en flik av vår global aktivitet, merker vi hver dag styrken i det internasjonale nettverket og innovasjonskraften i organisasjonen, sier Berg.

Forbes topp 100-liste er laget ved at investorer plukker ut selskaper de mener er mest innovative. Innovasjonen kan gå ut på lansering av nye produkter og tjenester eller forventning om å kunne innta nye markeder og vokse. Graden av avkastning på tidligere innovasjoner og hvor mye av overskuddet som reinvesteres i selskapet er også tatt hensyn til  i kåringen.

Lenke til Forbes liste over verdens 100 mest innovative selskaper:

Kontakt Frode Berg, administrerende direktør Experian, mobil 97598037