Sjefanalytiker går fra Lindorff til Experian

01-10-2015

Nils Staib er ansatt som sjefanalytiker i Experian. Staib kommer fra stillingen som analysesjef i Lindorff og er regnet som en av Norges fremste innen risikostyring, inkasso og analyse.

- Experian er et selskap jeg virkelig har lyst til å jobbe for. Globalt er Experian ledende på analyse og risikostyring. Jeg ønsker å bruke disse mulighetene for å videreutvikle selskapets tjenester overfor norske kunder, Nils Staib.

Staib tiltrer i stillingen 1. oktober. Han har lang og bred erfaring innen området risikostyring, inkasso og analyse. Staib har tidligere arbeidet i NetCom, Ikano Bank, Europay (SEB Kort), yA-bank, og kommer nå fra stillingen som analysesjef i Lindorff

- Denne ansettelsen representerer et stort kompetanseløft for den norske delen av selskapet. Staib vil bli en kjemperessurs for oss. Analysekompetansen hans er unik i Norge og kundene våre vil fort kunne dra nytte av hans innsikt, sier administrerende direktør i Experian, Frode Berg.

Frode Berg, administrerende direktør Experian, mobil 97598037
Nils Staib, sjefanalytiker Experian, mobil 92821000