Relevante nyheter fra Experian

.expe

Frode Berg, ny adm. direktør for Experian Norge

1-12-2014

Experian har ansatt den internasjonalt erfarne leder Frode Berg som ny administrerende direktør for Norge. Frode Berg starter i Experian etter 10 år i Bisnode, hvor han har holdt en rekke lederstillinger på tvers av organisasjonen, senest som Business Unit Director.

New platform helps companies enhance their customer decisions

18-09-2014

Asiakastieto introduces Experian's newest decisioning platform to help organisations in Finland grow their business with better, more automated customer decisions.

Nordic Credit Alliance - Et nytt partnerskap i det nordiske informasjonsmarkedet

17-06-2014

Det nordiske markedet er i endring. Den økonomiske interaksjonen mellom landene har blitt betydelig, og handelen mellom landene omfattende. I lys av denne utviklingen er det nå avgjørende for en nordisk bedrift å ha enkel tilgang til kredittopplysninger på tvers av landegrensene for å lykkes.

Over 1 million betalingsanmerkninger registrert i Norge ved inngangen til 2014

14-03-2014

Statistikk fra Experian viser per januar 2014 at 237.000 nordmenn er registrert med betalingsanmerkninger. Dette utgjør 5, 2 % av Norges befolkning på: over 18 år. 3, 9 % av alle kvinner og 6, 3 % av alle menn er registrert med totalt 1,1 million anmerkninger.

Tendensen med flere konkurser i Norge fortsetter

29-01-2014

Landets skifteretter får stadig mer å gjøre. Tall fra Experian viser en økning på 15 % blant norske bedrifter i 2013. Det er første gang siden 2009 at vi ser en økning i antall konkurser. Mens konkurser i enhetsregisteret (alle foretak i Norge)sank med 43 %, var økningen i foretaksregisteret (cirka 45 % av alle registrerte foretak i Enhetsregisteret er registrert i foretaksregisteret) 211 %.