Våre tiltak i forbindelse med COVID-19

Business Continuity og kundeservice

Hos Experian tar vi utbredelse og risiko for Coronavirus veldig alvorlig, både med fokus på våre kunder og ansatte. Vi overvåker situasjonen og følger Folkehelseinstituttet og WHOs oppdaterte anbefalinger. Vi ønsker å informere om at Experian fortsetter driften som normalt og ser ingen innvirkning på løsningene til våre kunder og partnere på bakgrunn av Coronaviruset.

 

Business Continuity

Experian har Business Continuity-planer, lokalt og globalt, som kontinuerlig oppdateres og tilpasses for å sikre at alt fungerer i den aktuelle situasjonen. Dette bidrar til å sikre at våre tjenester kan leveres som normalt, samtidig som sikkerheten til våre medarbeidere blir høyt prioritert. Uavhengig av situasjon har Experian alltid Business Continuity-planer på plass som er designet basert på den internasjonale standardrammen for BCM og ISO22301. Du kan ta en nærmere titt på våre business continuity-planer her.

Til dags dato har vi introdusert følgende interne retningslinjer:

  • Vi overvåker situasjonen i alle våre markeder og følger lokale myndighetsretningslinjer.
  • Vi har implementert reisebegrensninger i hele selskapet.
  • Alle ansatte i Norge jobber hjemmefra.
  • Alle våre ansatte blir bedt om å bytte til virtuelle møter.
  • Enhver ansatt som har reist utenfor sitt land er i karantene hjemme i 14 dager.
  • Utsettelse av serviceoppgraderinger eller endring av programmer bortsett fra svært kritiske sikkerhetsoppdateringer for å sikre at du kan fokusere på kjernevirksomheten din og ikke tilpasse deg serviceendringene.

 

Kundeservice

Vårt kundesenter sitter alltid klart hvis du skulle ha behov for hjelp. Kundeservice opererer med normale åpningstider og full bemanning. Da ansatte på vårt kundesenter jobber hjemmefra kan dette kan føre til noe lavere lydkvalitet, og i sjeldne tilfeller ekstra kø på telefonlinjene. Vi oppfordrer derfor kundene våre til å kontakte oss via e-post der det er mulig. E-post: kundesenter@no.experian.com

 

Kundekontakt

I en periode fremover har vi dessverre ikke mulighet til å invitere dere til frokostseminarer og workshops som vi pleier. Vi ønsker allikevel å passe på at dere holder dere oppdatert gjennom våre digitale platformer. Vi avholder alltid månedlige EMEA webinarer slik at du kan holde deg oppdatert på aktuelle temaer og siste trender innenfor temaer som compliance, data, analyse og risikostyring, inkasso og svindelforebygging. Alle webinarer kan du laste ned her. Følg oss gjerne også på LinkedIn her slik at du ikke går glipp av nyheter fra Experian.

Har du spørsmål, er du velkommen til å kontakte din kundeansvarlig eller vårt kundesenter.

Experian AS

E-post: kundesenter@experian.com

Tel: 815 55 454